گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گزیده‌ای از سخنان ولی‌امر مسلمین درباره بیداری اسلامی

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سال گذشته در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، به تحولات منطقه و مساله فلسطین اشاره کردند و فرمودند: «شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود».
به بهانه‌ی «اتفاقات اخیر در کشور مصر»، پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ویژه‌نامه‌ای به بررسی تحولات اخیر در کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه می‌پردازد.
در بخش دیگری از این ویژه‌نامه، گزیده‌ای از سخنان معظم‌له درباره بیداری اسلامی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:
ادامه مطلب ...

مسوولیت مرجع تقلید و حاکم دربرابر مردم

محمد سروش محلاتی

شخصی که توان علمی برای استنباط احکام شرعی را ندارد و مجتهد نیست، قهراً باید برای فراگیری مسائل دینی، به تقلید روی آورده و بر طبق فتوای مرجع خود، عمل نماید. البته چنین کاری، برایِ «مقلّد» و «مفتی» توأم با «مسئولیت» است. مقلّد مسئولیت انتخاب مفتی، و مفتی مسئولیت فتوا دادن را به عهده دارد و هر یک از این دو مسئولیت، قابل بحث و بررسی جداگانه است.

ادامه مطلب ...

10 اشتباه مخرب که هر مشاجره ای را بدتر می کند

تحقیقات نشان می دهد که داشتن ارتباط خوب روابط را ارتقاء می بخشد، همچنین صمیمیت، اعتماد و حمایت بین طرفین را نیز بیشتر می کند. عکس این مسئله نیز صادق است: ارتباط بد صمیمیت را از بین برده، عدم اعتماد و اطمینان ایجاد می کند و حتی موجب تحقیر و اهانت بین دو طرف می شود. در زیر به چند نمونه از رفتارها و الگوهای ارتباطی ضعیف، منفی و حتی مخرب اشاره می کنیم که هر دعوا و مرافعه ای را بدتر می کند.
ادامه مطلب ...

بازی جالب حزب الله روی شطرنج لبنان

علی جعفری

پس از حضور سعد حریری در تهران و مذاکرات وی با مقامات ارشد ایرانی انتظار میرفت ماجرای دادگاهی که اصالت حزب الله را مورد هدف قرار گرفته بویژه پس از اتخاذ موضع نخست وزیر اسبق لبنان مبنی بر انصراف از پیگیری مسئله ،به پایان برسد اما درست پس ازاین سفر دیداراین مقام غرب گرای لبنان با مسوولان ایالات متحده مجددا این کشور را درشرایط بحرانی قرار داد.

ادامه مطلب ...

چگونگی انتخاب پسورد مطمئن برای کامپیوترهای شخصی

همیشه برای انتخاب پسورد خود دو چیز را در نظر داشته باشید؛ اول این که هیچ وقت پسورد خود را ساده انتخاب نکنید، زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و خیلی ساده می‌تواند پسورد آی‌دی شما را هک کند، مثلا انتخاب پسورد 123456هیچ وقت نمی‌تواند پسوردی مناسب و خوبی برای شما باشد.
ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب :شرح حدیث = حفظ دوست و پاداش آن

شرح دو حدیث از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام توسط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه ِ بیست و هفتم دی‌ماه 89 (دوازدهم صفر 1432).
http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
روایت اول: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعالی لَیَحْفَظُ مَنْ یَحْفَظُ صَدِیقَه»
روایت دوم: «قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَا تُفَتِّشِ النَّاسَ فَتَبْقَى بِلَا صَدِیق»
شافی، صفحه‌ی 652

ادامه مطلب ...

راهنمای خرید اسکنر (دستگاه جاروبگر)

اسکنر یکی از تجهیزات جانبی مهم در کامپیوتر محسوب می گردد. کاربرانی که با تصاویر سر و کار داشته و تمایل به نشر حرفه ای آنها را دارند، می توانند با استفاده از اسکنر، تصاویر مورد نظر خود را اسکن کرده و وارد کامپیوتر کنند. اسکنر نقش این انتقال دهنده را بر عهده دارد. وقتی یک تصویر به صورت دیجیتال شده در آمد و وارد کامپیوتر شد، هر کاری می توان روی آن انجام داد.

ادامه مطلب ...

فریاد علامه طباطبایی از برخورد کلیسایی مسلمانان!

درباره ملازمات آزادی اندیشه

محمد سروش محلاتی* 
قدرت «فکر کردن» امتیاز اساسی بشر است و از گذشته به عنوان «فصلِ» انسان که جوهره ذات او را نشان می­دهد، شناخته شده است. این امتیاز تکوینی، منشأ این یک «حق طبیعی» است و «اندیشه­ورزی» را از جمله حقوق همه آدمیان در­می­آورد، و با قبول «این حق»، قهراً باید آنچه را که «لازمه» این حق است نیز پذیرفته شود. همان­گونه که اگر بپذیریم «دانش­آموختن»، یک «حق طبیعی» است قهراً باید بپذیریم که مبادی، مقدمات و ملزومات آن نیز از قبیل تأسیس مدرسه، تألیف کتاب، تهیه و تولید و نوشت­افزار، تربیت معلم و... برای دستیابی به آن حق طبیعی، «ضروری» است. چه اینکه هر گونه اعمال محدودیت در برابر این حق طبیعی نیز محکوم و مطرود است.

ادامه مطلب ...

هدفمندی از اون لحاظ !

دانش آموز یا دانشجو باشی، دوره امتحانات هم باشد، چند تا امتحان در یک روز هم داشته باشی، آن وقت به ماهیت وجودی خودت و موجودات اطرافت و هدف متعالی زندگیات فکر نکنی!؟ اصلا مگر می شود؟! همه آن هایی که سال هاست در حال امتحان دادن اند می دانند که سوالات مهم و اساسی زندگی آدمیزاد درست در شب امتحان به ذهنش می رسد، یعنی درست وقتی که حتی یک دقیقه هم برای حفظ کردن یک فرمول کافی است، احساس می کنی هدف مشخصی در زندگی ات نداری و اصلا نمی دانی برای چه داری این همه به خودت سختی می دهی و درس می خوانی؟! گفتیم حالا که همه چیز به سلامتی در حال هدفمند شدن است، شما هم که در روز و شب های امتحان دغدغه زیادی برای هدف متعالی زندگی تان دارید، برویم سراغ هدفمند شدن!

ادامه مطلب ...

چگونه آمریکا، آمریکا شد؟!

نگاهی به کتاب روِژه گارودی

محمدرضا عرب بافرانی:در دنیای کنونی که عصر اطلاعات نامیده می شود، وجود انبوهی از اطلاعات باعث می شود که بسیاری از انسانها از برخی مسائل مهم و اساسی تر غافل شده و به شکل جدی به دنبال رشد و بالابردن سطح مطالعات و معلومات خود نباشند.

ادامه مطلب ...