مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای مسجد امام حسین, و شهدای مدافع حرم منطقه 12 تهران

برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای مسجد امام حسین با حضور خانواده شهدای مدافع حرم-مهرداد بذرپاش در یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم: باید جلوی فساد و نجومی‌بگیرها را بگیریم تا شرمنده شهدا و خانواده آنها نباشیم.













  ادامه مطلب ...

برگزاری مراسم افطاری بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

در شب های مراسم ماه مبارک رمضان جهت تقدیر از فعالان کانون فرهنگی مسجد امام حسین علیه السلام مراسم افطاری در یکی از تالارهای خ ولی عصر ایستگاه پل امیر بهادر برگزار شد . در دامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می فرمایید.
 
ادامه مطلب ...

افتتاح کانال تلگرام مسجد امام حسین علیه السلام

بنا به سیاست گذاری اعضای کانون فرهنگی مسجد امام حسین کانال تلگرام به نام   بچه هالی مسجد   به  نشانی Telegram.me/bachemasjed  یا bachemasjed@ راه اندازی گردید که همه روزه همه گونه مطالب اعم از فرهنگی مذهبری و غیره را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. برای عضو شدن کافی است به نشانی کانال بالا مراجعه فرمائید.

اسپین سل؛ پنل خورشیدی گردان

آرایه ای از مخروط های اسپین سل فضای کوچکی را نسبت به پنل های معمولی مسطح اشغال می کنند.یکی از موارد ثابت در میان تقریبا تمامی پنل های خورشیدی، مسطح بودن آنها است. در شرایطی که پنل های خورشیدی می توانند حالتی شیب دار به خود گرفته و مسیر خورشید را طی روز دنبال کنند، اما همچنان محدودیت های بهره‌وری چشمگیری در این طراحی پایه وجود دارد.
 
ادامه مطلب ...

هفته نامه شماره هفت - مورخ 03-04-1394

لطفا برای دریافت هفته نامه کانون فرهنگی مسجد روی دریافت کلیک کنید


دریافت صفحه اول

دریافت صفحه دوم

روزه داری با نوشیدنی های سنتی

در بین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.
 
ادامه مطلب ...

طالبان و تغییر راهبرد جنگی خود در افغانستان

افزایش حملات طالبان در افغانستان، نوعی نمایش قدرت است؛ نمایشی که هم در مقابل گروه‌هایی از شبه نظامیان طالبان که به گروه داعش پیوسته یا می‌پیوندند، قرار دارد و هم نوعی قدرت‌نمایی برای دولت وحدت ملی است که در مذاکرات رسمی از آن امتیازاتی بگیرد.


 
ادامه مطلب ...

انقلاب اسلامی و قدرت نرم

عماد افروغ - حسب فرمایشی که امام دارند که این انقلاب  در مبدأ و مقصد و شیوه‌های آن با سایر انقلاب‌های سده 20 متفاوت است. همیشه بر این اندیشه بودم که این انقلاب چه انقلابی است که به رغم اشتراکاتش با سایر انقلاب‌ها تفاوت‌هایی هم دارد. در جستجوی یک روش شناسی بودم که به من اجازه بدهد که بتوانم ردّ پای انقلاب اسلامی را در جاهایی که از سایر انقلاب ها جدا می‌شود و وجوه متمایزش قابلیت تعریف و واکاوی دارد را مورد کنکاش قرار دهم.
  ادامه مطلب ...

هفته نامه شماره شش - مورخ 20-03-1394

لطفا برای دریافت هفته نامه کانون فرهنگی مسجد روی دریافت کلیک کنید


دریافت صفحه اول

دریافت صفحه دوم

۲۰ نکته ضروری در مذاکرات هسته ای

جمهورى اسلامى ایران نرمش هاى لازم را در طول مذاکرات نشان داده و هرگونه شکستى در مذاکرات به دلیل زیاده خواهى هاى طرف غربى خواهد بود. البته اداره کشور بدون توافق و لغو تحریم ها هم شدنى است.



  ادامه مطلب ...

صورتبندی «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت»

گفتمان اسلامی برای همه‌ی انسانها و برای انسانیت راهگشا است. این گفتمان، در اختیار جوانانِ امروز است؛ این گفتمان نو و پُرکشش و پُرجاذبه را انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار ما به‌وجود آورد، آن را در اختیار این ملّت قرار داد
 
ادامه مطلب ...

6 روش خانگی برای پشه‌گزیدگی

برای تسکین پشه گزیدگی می‌توان کیسه حاوی یخ خرد شده را روی محل گزیدگی قرار داد اما از آنجایی که ممکن است به پوست آسیب برساند نباید مدت زمان طولانی آن را روی پوست قرار داد.
 
ادامه مطلب ...

سرنوشت نزدیکان صدام چه شد؟

عدی پسر بزرگ صدام در سال 1996 در حالی که سوار بر خودروی پورشه بود مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و 30 گلوله به سمت وی شلیک و در نتیجه معلول شد. یکی از گلوله ها در کمرش در نزدیکی نخاع قرار گرفت به همین دلیل پزشکان از خارج کردن گلوله خودداری می کردند و این گلوله تا آخر عمرش باقی ماند.
 
ادامه مطلب ...

بازخوانی اصول امام (ره)

محمدکاظم انبارلوئی - اعتقاد و التزام به ولایت فقیه کلید فهم اصول امام (ره) است. اگر این کلید را در دست نداشته باشیم اصول دیگر امام را نمی‌فهمیم و خیلی زود به وادی فتنه و فتنه‌گری سقوط می‌کنیم.

  ادامه مطلب ...

این دو دستور رهبری؛ محکی برای سنجش مدعیان ولایت‌مداری

در یکی از کم پول ترین دوره های خود به سر می برد. هر چند در دو سال اخیر ، تحریم جدیدی بر کشور تحمیل نشده و با توافق ژنو، اندکی بر صادرات نفت ایران افزوده شده و بخشی - ولو اندک - از پول های کشور آزاد شده است، ولی واقعیت این است که دولت پول کافی در اختیار ندارد.
 
ادامه مطلب ...

سرطان با طعم سیب و توت فرنگی!

تنها سرطان نیست که در کمین مصرف کنندگان سیگار و قلیان نشسته است. نگرانی جدی مسئولان وزارت بهداشت درباره قلیان ها مربوط به مسمومیت با مواد مخدر و محرک است چرا که اخیراً در برخی بیمارستان ها، مسمومیت با شیشه و مواد مخدر در پی مصرف قلیان، گزارش شده است.
 
ادامه مطلب ...

حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد و شهادت ابزار جبهه حق برای پیروزی است

حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد و شهادت ابزار جبهه حق برای پیروزی است آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: ابزار جبهه حق جهاد است و خداوند هر پیامبری را که به رسالت برگزید، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگر او ابزار و ادوات جهاد را قرار داد.





 


 

ادامه مطلب ...

جدول هفت اصل از مهم‌ترین اصول اندیشه حضرت امام

محور اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم ارتحال امام خمینی رحمه‌الله درباره‌ی خطر «تحریف» شخصیت امام راحل و لزوم بازخوانی مبانی و «اصول» ایشان بوده است. در جدول زیر، هفت اصل از اصول امام خمینی...
 
ادامه مطلب ...

در سوگ آیت الله آصفی

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان

اوایل فروردین امسال در نجف اشرف همراه با هیاتی از بزرگان  توفیق درک محضر مرحوم آیت الله محمد مهدی آصفی دست داد ودر مدت یک هفته اقامت؛ چندین بار فرصت گعده های طلبگی پیش آمد وعلیرغم رنج ودرد ناشی از بیماری کبدی که ایشان را احاطه کرده بود در گعده ها بسیار بشاش وخوش محضر بود . در گعده شب أخر  کاربه شعر کشید و از سر دلنگرانی شعر شهریار را خواندم وگفتم وقتی شهریار از معشوق خود جدا می شد به هنگام فراق غزلی سرود که مطلعش این است
  

ادامه مطلب ...

ذرات بنیادی بسیار ریز ٢

ذرات بنیادی بسیار ریز 2


در مطالب قبلی به انواعی از ذرات ریز که مواد  موجود در جهان از  آن ها پدید می آیند، اشاره کردیم. در این مطلب نیز می خواهیم به ادامه معرفی این ذرات بپردازیم.








  ادامه مطلب ...

بررسی اعتراضات درون حاکمیتی در عربستان

با گسترش آگاهی های عمومی درنتیجه افزایش رسانه های ارتباط جمعی، اکنون این جامعه خاموش درحال تحرک(هرچند اندک وآهسته) است و با استمرار این وضعیت، انتظار می رود اعتراضات درون حاکمیتی و درون کشوری افزایش یابد.
 
ادامه مطلب ...

ذرات بنیادی بسیار ریز ١

دذرات بنیادی بسیار ریز 1ر  مطالب قبل به آفرینش جهان اشاره شد، نمایی کلی از این حادثه را در شکل زیر می بینید. روی شکل کلیک کنید تا به طور واضح، اتفاقاتی را که بعد از انفجار بزرگ افتاده است، ببینید.










 

ادامه مطلب ...

بازگشت غواصان غریب و چند نکته قابل تامل

پس از انتشار خبر نحوه شهادت این عزیزان واکنش هایی از جنس غیرت و تعصب و عشق به ایران و ایرانی درخور تحسین بود اما در این میان رفته شاهد دو نوع برخورد با این مساله بودیم که جای تامل دارند؛
 
ادامه مطلب ...

هفته نامه شماره پنج - مورخ 06-03-1394

لطفا برای دریافت هفته نامه کانون فرهنگی مسجد روی دریافت کلیک کنید


دریافت صفحه اول

دریافت صفحه دوم

پرونده ای که بسته نخواهد ماند

آنها متوجه نشدند که واشنگتن در عین امضای قراردادهای امنیتی کلان و بلند مدت با پاریس و آن هم به صورت همزمان مشغول جاسوسی از کاخ الیزه و نهادهای دولتی فرانسه است!
 
ادامه مطلب ...