گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

گروه فرهنگی امام حسین علیه السلام

شرح حدیث امام صادق(ع) توسط رهبر معظم انقلاب

راه‌های جلوگیری از تسلط شیطان

هر کسى انسان را نصیحت کند، اگر قدرى لحن او تند باشد، انسان از او گله‌مند میشود/بهترین نصحیت کننده‌ انسان، خود انسان است؛ چون از خودش انسان گله‌مند نمیشود. در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در بیست و ششم دی‌ماه 89 (یازدهم صفر 1432) به شرح حدیثی از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام پرداختند.
ادامه مطلب ...

بازخوانی مواضع رهبر معظم انقلاب:سند چشم انداز ، شعار نیست

باید مواظب باشیم قضایای اصلی را با قضایای فرعی جابجا نکنیم
اگر کسی دقت نکند، ممکن است خیال کند افرادی نشسته‌اند و انشاء نوشته‌اند، ولی نه، بدانید انشاء نیست. کلمه کلمۀ این چشم‌انداز – با تأکید می‌گویم – محاسبه شده است. دولت افرادی را مأمور کند که عاقلانه با تدبیر و تدبر، به این سؤال اساسی پاسخ دهند که آیا پیشرفت در سند چشم انداز متناسب با زمان طی شده بوده است یا نه؟"کسانی که برنامه چشم انداز 20 ساله را نوشتند اطلاعی از توانمندی های ملت ایران نداشتند که 20 سال دیگر ایران در همه عرصه ها در منطقه اول شود. این در حالیست که هم اکنون ایران در بسیاری از عرصه ها نه در منطقه بلکه در دنیا اول شده است." این آخرین اظهارات محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران درباره یکی از اسناد بالادستی کشور است .
ادامه مطلب ...

روحانیون‌کم‌سواد و مداحان‌بی‌سواد، خطرناکتر ازسکولارها

سید جواد ورعی

آن چه امروز نظام و دین را تهدید می کند، گفتار، رفتار و کردار «طیفی مذهبی ولی ناآگاه و سطحی نگر» است که به خاطر جهالت و ساده لوحی شان ابزار دست «قدرت طلبان و سیاست بازان» قرار می گیرند. اینان با تعصبی کور در برابر هر کسی و هر گروهی که بر آنان خرده بگیرد و با انحرافاتشان مخالفت کند، می ایستند. سندی که در سال های گذشته منتشر شد و نشان می داد سازمان های جاسوسی استکبار از طریق دو گروه «روحانیان کم سواد» و «مداحان بی سواد» به دنبال منحرف ساختن و خنثی کردن عوامل اقتدار شیعیان یعنی «مهدویت»، «عاشورای حسینی»، و «مرجعیت شیعه» هستند، امروز کاملا قابل لمس است.

ادامه مطلب ...

دانشجویان و مطالعه دروس

شاید بعضی دانشجویان گمان کنند با زیاد مطالعه کردن از بقیه موفق تر خواهند بود ولی از سویی به درست مطالعه کردن بی توجه هستند. بعضی دیگر گمان می کنند که با بی خوابی کشیدن می توانند در تحصیل موفق باشند. اما این گروه هم اشتباه می کنند.

ادامه مطلب ...

تفاوت ما و مدرس در برخوردبا دشمن!

سید محمدناصر تقوی

« من چه بودم ؟ فعلاً چه هستم؟ عاقبت چه خواهم شد؟»

 البته اینها پرسشهای مهمی برای هر صاحب خرد فرجام اندیش و محاسبه گری است ؛ اما مشخصاً این پرسشهای سه گانه مربوط است به یادداشتهای بزرگ مرد دینی سیاست ایران معاصر سید حسن مُدرّس . یادداشتهایی مفقود شده که مربوط به دوران تبعید و حبس وی در خواف است که در سالهای اخیر در میان اموال به جای مانده از دکتر مهدی ملک زاده ،طبیب وقت ژاندارمری یافت شده  و در زمستان 1385 به زیور طبع آراسته شده است. با این مشخصات :گنجینۀ خواف (مجموعه درسها ویادداشتهای روزانه شهید سید حسن مدرس در تبعید)، به کوشش نصرالله صالحی / طهوری / چاپ اول تهران 1385)
ادامه مطلب ...

چگونه می‏توان ترورهای موساد را متوقف کرد؟

فواد صادقی

با اعلام خبر دستگیری عوامل موساد،  سرانجام به این مطالبه افکار عمومی جامعه از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور مبنی بر کشف و برخورد با عوامل ترور دانشمند اتمی کشورمان پاسخ داده شد. اما مطالبه جدی تر برای آینده، ایجاد سپر بازدارندگی برای دانشمندان کشور و به عبارت دیگر بستن راه هرگونه اقدام سیستم ترور رژیم صهیونیستی علیه ایران است. برای بررسی این امر بهتر است کمی به عقب برگردیم.

ادامه مطلب ...

کاشت گل ها بدون نیاز به خاک

گل بکارید در هوای آزاد

علی عباسی

افزایش جمعیت و نیاز روزافزون جامعه به محصولات خوراکی و انگیزه های اقتصادی دست اندرکاران تولید باعث شده که همه منابع تولید با هرگونه آثاری به کار گرفته شود و توجهی به تبعات زیست محیطی آن نشود. جمعیت زیاد و کمبود وقت مناسب و کثرت اطلاعات متاسفانه فرصت لازم را برای افراد جامعه فراهم نمی کند که از نظر زیست محیطی در مصرف محصولات خوراکی خود اندیشه کنند که چه بر سر آنها می آید، به این منظور در چند ساله اخیر موضوع تامین نیازهای جامعه از طریق توسعه پایدار به شدت در حال پیگیری است و طبیعتاً کشور ما هم نمی تواند از این مساله جدا باشد و باید روش های گوناگون دفع آثار زیانبار حاصله از تولیدات کشاورزی را به هر شکل در دستور کار خود قرار دهد. در شیوه تولیدی که در این مکتوب به آن اشاره می شود، مصرف سموم و کودهای شیمیایی و آب مصرفی به حداقل می رسد و از مصرف فاضلاب های شهری و صنعتی و آلودگی های فلزات سنگین و میکروبی در آن خبری نیست. همچنین آثاری از مگس ها و پشه های خاک گلدانی یا بوی تعفن وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب ...

چای مفیدتر از آب

درست است که کافئین خاصیت دفع آب از بدن دارد، اما هر فنجان قهوه و یا چای، آب بیشتری نسبت به آنچه که از بدن دفع می کند را وارد بدن می کند.
ادامه مطلب ...

رئیس مجلس به وزارت اطلاعات:تشکر،ریشه عملیات تروریستی را برچینید

رئیس مجلس با تشکر از نیروهای امنیتی کشور به دلیل شناسایی عامل ترور دانشمند هسته​ای، ابراز امیدواری کرد که با ضربه‌های پی در پی ریشه‌های این شبکه پلید برچیده شود البته قوه قضائیه نیز باید با قاطعیت نسبت به آنان اقدام کند.

ادامه مطلب ...

قطب نما

طرز کار قطب نما

عقربه قطب نما هنگام باز نمودن درب آن ، آزاد شده و حول محور خود می‌چرخد و سپس به علت نیروی مغناطیسی کره زمین همیشه در یک جهت معین که همان قطب شمال مغناطیسی است می‌استد و آن را به ما نشان می‌دهد.
ادامه مطلب ...